Každý interierový designér se dříve či později setká s kousky, které nazýváme designovými ikonami. Vzhledem k tomu, že se nyní stalo nepěkným zvykem téměř všemu dávat přídomky „designový /– á /- é“, je třeba, abychom si nejprve ujasnili význam tohoto slova.
Na úrovni jazykového významu můžeme slovo design vysvětlit celkem jednoduše. Je odvozeno z latinského de-signare – tedy označit či vyznačit. Postupně dostalo také významy navrhnout či návrh, náčrtek, plán – čímž se tedy myslí jak činnost návrháře, tak i jeho výsledný produkt. Postupem času, zejména v druhé polovině 20. Století, kdy vzhled všech výrobků nabýval většího významu, se tento anglický výraz rozšířil do mnoha dalších jazyků, včetně českého. V současné době známe celou řadu oborů designu:
- Průmyslový design
- Produktový design – jeho odskupinami mohou být nábytkový design, fashion (módní)design, jewellery design a mnoho dalších
- Grafický design – pod nějž by zase mohl patřit webdesign
- Interier design – kam se dá zařadit i floristický design a decor design .
Každopádně dobrý design vyžaduje od svého tvůrce nejen technické a výtvarné vzdělání a schopnosti, ale především estetické cítění a rozhled.
Aby interiérový návrhář byl sám schopen vytvářet dobrý design, je nezbytné, aby se seznámil s pracemi opravdu světovými a léty prověřenými, které i samy dokazují platnost výroku, že krásné je krásné pouze tehdy, pokud je současně i funkční. Je jen na vás, zda se těmito díly minulými necháte inspirovat k tvorbě děl současných a zda tyto krásné kusy nábytku ve vás zanechají povznášející a libý pocit, jak už to umělecká díla dokáží. A abyste to s tím poznáváním neměli tak jednoduché, necháváme políčka pro jméno designera volné. Doplňte sami. Pro nápovědu můžete kalendář otočit vzhůru nohama (nebo vyluštění můžeme dát až někam nakonec…)